آموزش گام به گام متد های هک و امنیت اطلاعات, پایه...! //جلسه ی اول//
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 3340
نویسنده : behnam

در اين مرحله ما به شما چيزهايی آموزش می دهيم که برای شروع حتمآ بايد بلد باشيد يا حداقل مطالبی را بدانيد که اگر با اين کلمات بر خورديد بدانيد منظور چيست...! واژه هايی را که به شما برای يادگيری می گويم عبارتند از:

ISP __ Internet Protocol __ Packet __ Ping __ Ping Of Death __ Ping Packet __ IP Address __ ICQ __ Host __ Port __ Trojan Horse
 
 
 
 


ISP
Internet Service Provider
به معنی تامين كننده خدمات اينترنت است . اداره يا شركتی كه خدمات اتصال به اينترنت را برای اشخاص، ادارات و سازمانهای ديگر فراهم . ميكند.برخی از ای اس پی ها شركتهای بزرگ ملی يا چند مليتی هستند...!


IP
Internet Protocol
پروتكلی در TCP/IP كه بر تجزيه پيامهای داده ای به بسته های لازم ، هدايت بسته ها از فرستنده به شبكه و ايستگاه كاری مقصد و تبديل مجدد بسته ها به پيام های اوليه در مقصد نظارت دارد.
IP در لا يه Internetwork مدل TCP/IP اجرا می شود _ معادل لايه Network در مدل مرجع ISO/OSI ... !

Internet Protocol Address
يك عدد دو دويی 32بيتی (4بايتی) که ميزبان (کامپيوتر) متصل به اينترنت برای مفاصد ارتباطی
از طريق انتقال بسته ها ( Packets ) به ساير ميزبانهای اينترنت می شناسند.هر نشانی IP یا فرمت قسمتی متشکل از مقادير دسيمال 4 بايتی که با نقطه از يکديگر جدا می شوند نشان داده می شود : به عنوان مثال 127.0.0.1 1يا 2 يا 3 بايت نخست برای شناسايی شبکه ای هستند که ميزبان به آن متصل است : مابقی بيتها برای شناسایِی خود ميزبان است. 32 بيت با هر 4 بايت با هم ميتوانند تقريبآ 2 به توان 32 . تقريبآ 4 ميليارد ميزبان را شناسايی کنند.(تعداد کمی از اين مجموعه به کار برده نميشوند)...!


Pocket
واحدی از اطلاعات که در يک شبکه به صورت واحد از يک وسيله به يک وسيله ديگر انتقال ميابد در شبکه های Packet_Switching به واحدی از انتقالات گفته ميشود که حداکثر اندازه ثابت را دارد و از ارقام باينری تشکيل می شود که هم نمايان گر داده ها هستند و هم سرايندی که حاوی يک شماره شناسايی نشانی مبدا و مقصد و گاهی اوقات داده های کنترل خطا...!


Ping
سرنام Pocket Internet Groper پروتکلی برای آزمايش اينکه يک کامپيوتر خاص به اينترنت متصل است يا خير برای اين کار بسته ای برای دريافت به نشانی IP آن ارسال می شود.
نام اين روش از روشی که در زير دريايی ها بکار برده می شده است گرفته شده است. در روش مذکور يک سيگنال صوتی به نام "Ping" انشار می يابد واز بازتاب آن اشيا پيرامون زيردريايی شناسايی می شوند.


Ping Of Death
نوعی خرابکاری در اينترنت که بسته ای از طريق پروتکل Ping به يک کامپيوتر راه دور ارسال ميشود که اساسا بزرگتر از 64 بايت معمول است. اندازه بسته سبب می شود که کامپيوتر متوقف شود (Hang) يا مجددا راه اندازی شود (Boot) ...!


Ping Packet
يک پيام "Are You There" که به وسيله ی يک برنامهPacket Internet Groper ارسال می شود. اين بسته از يک گره به نشانی IP کامپيوتری ارسال می شود که گره قادر به ارسال و يا دريافت اطلاعات هست يا خير. با بسياری از برنامه های خدماتی رايگان و عمومی اين کار را می توان از طريق اينترنت برای کامپيوتر های شخصی Download نمود.


IP Address
چون تقريبآ تمامی روشهای هک با IP Address سرو کاردارند شما بايد بتواني IP سايت ها یا افراد مورد نظرتان را پيدا کنيد.
برای پيدا کردن IP وب سايت ها بايد اول وارد محيط DOS شده و سپس دستور Ping را نوشته و روبروی آن آدرس وب سايت مورد نظر خود را بنويسيد. بعد از Enter کردن شماره IP مورد نظر را يادداشت کنيد.
برای پيدا کردن شماره IP خودتان می بايست در محيط داس دستور IPConfig را تايپ کنيد و يا برای بهتر انجام شدن کار برنامه "My IP Finder" را تهيه کنيد و اجرا نماييد. برای پيدا کردن IP افراد مورد نظرتان کافيست برنامه "Black Ice" يا هر برنامه "IP Finder" ديگری را بر روی کامپيوتر خود نصب کنيد با اين کار اگر هر گونه Packet از طرف شخص مورد نظر شما ارسال می شود و يا از سوی شما يک Packet شمال فايل يا پيغامی برای او فرستاده شود برنامه IP Finder شماره IP او را به شما می دهد .
توجه : برای پيداکردن شماره IP افراد بدون داشتن نرم افزار بخصوص می بايست بر پروتکلها TCP/IP و IP تسلط کافی داشته باشيد و لازم به ذکر است که اين امر نيازمند مطالعه فراوان در مورد اين دو مقوله می باشد.


ICQ
ICQ نرم افزاری است که توسط Mirabilis توليد شده است و هر گاه دوستان ، خانواده و يا کاربران تعيين شده ديگر به صورت Online به اينترنت متصل باشند ، به کاربران اينترنت اطلاع داده و امکان تبادل اطلاعات را به صورت بلادرنگ برای آنها فراهم می سازد . کاربران از طريق ICQ می توانند گفتگو کنند ، پست الکترونيکی ارسال کنند ، يا با استفاده از Board های پيام (Chat Room) به تبادل پيام بپردازند و علاوه بر اجرای برنامه های متفرقه ای (مثلا بازيها) که چندين نفر قادر به شرکت در آنها می باشند , URL و فايلها را نيز انتقال دهند .
کاربران می بايست فهرست کاربران مورد نظر خود را برای بر قراری ار تباط تکميل کنند. تمامی کاربران می بايست به سرويس دهنده ICQ معرفی شوند و نرم افزار ICQ در کامپيوترشان اجرا شود.


Host

در اينترنت يا شبکه های بزرگ ديگر به کامپيوتر سرويس دهنده ای گفته می شود که به ديگر کامپيوتر های شبکه دستيابی دارد و وظيفه اش فراهم کردن خدمات برای کامپيوتر های سرويس گيرنده ای است که از نقات دور متصل می شوند.
مثلا دستيابی به اينترنت يا عمل کردن به عنوان منبع يا اخبار پستی.


Trojan Horse

Trojan Horse يا اسبهای تروا برنامه های مخربی هستند که بصورت يک بازی , برنامه خدماتی يا برنامه های کاربردی پنهان می شوند . وقتی اين برنامه ها اجرا می شوند, در عين حالی که مفيد به نظر می رسند , عمل مخربی را در سيستم کامپيوتری انجام می دهند.
اين فايلها اکثرا اجرايی هستند ولی با يک پسوند دوم معرفی می شوند.مانند : file.mp3.exe


Port Number
شماره پورت عددی است که امکان ارسال بسته های IP به يک فرايند خاص از يکی از کامپيوتر های متصل به اينترنت را فراهم می کند.
برخی از اين شماره ها که تحت عنوان شماره های شناخته شده مطرح هستند, به طور
دايمی اختصاص می يابند؛ به عنوان مثال , داده های پست الکترونيکی تحت SMTP به پورت شماره 25 انتقال می يابند . فرايند ها مثلا يک جلسه Telnet , به هنگام آغاز کار يک شماره
پورت زود گذر در يافت می کنند؛ داده ها ی آن جلسه کاری به ان انتقال می يابند ؛ و در پايان جلسه نيز شماره پورت کنار گذاشته می شود.
مجموعا 65535 شماره پورت برای استفاده TCP/IP در دسترس است و همين تعداد نيز برای UDP موجود است.





موفق باشید...!
 
 
فردا اموزش بعد/// قسمت بعد....


:: موضوعات مرتبط: ترفند ب درد بخود , بخش هک و امنییت , ,
:: برچسب‌ها: اموزش هک ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: